Mistrzowskie połączenie.

Nikt nie powiedział, że obniżenie emisji spalin musi być nudne. Nowy IONIQ Hybrid to zwycięskie połączenie przestrzeni, stylu i wyrafinowania oraz systemów wspomagania kierowcy i najnowocześniejszej technologii.

Łączność

Dotrzesz szybciej na miejsce dzięki usługom w czasie rzeczywistym.

Nowy IONIQ Plug-in ma wszystko, czego trzeba, by uczynić jazdę mniej stresującą i zawsze szybciej dotrzeć do celu. Pięcioletnia, bezpłatna subskrypcja usług Hyundai LIVE oferowana z systemem AVN 10,25”. Dostęp do aktualnych informacji o stacjach benzynowych i cenach paliwa, ruchu drogowym, pogodzie i ciekawych miejscach (POI), a także o dostępności miejsc parkingowych oraz lokalizacji salonów Hyundai – a nawet ostrzeżeń przed fotoradarami.

Ładowanie

Elastyczne ładowanie

Hyundai IONIQ Plug-in oferuje kilka możliwości ładowania – można nawet nie ładować go wcale. W zależności od gniazdka elektrycznego w domu lub rodzaju publicznej stacji ładowania, do której masz dostęp, IONIQ Plug-in oferuje różne możliwości i typy wtyczek do ładowania.

Ścienny punkt ładowania w domu (AC).

Naładuj akumulator przy użyciu ściennego punktu ładowania w domu lub publicznej stacji ładowania prądem przemiennym (AC). Czas potrzebny do pełnego naładowania akumulatora wynosi 2h 15 min.

Ładowarka pokładowa (DC).

Hyundai IONIQ Plug-in jest wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 3,3 kW, która zamienia prąd zmienny (DC) z gniazda ściennego na prąd stały do ładowania akumulatorów w pojeździe.

Osiągi

Odkryj potencjał napędu typu Plug-in.

Hyundai IONIQ Plug-in ma zasilany akumulatorowo silnik elektryczny o mocy 44,5 KW współpracujący ze specjalnie skalibrowanym silnikiem benzynowym 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem. Ten tandem silników razem zapewnia łączną moc 141 KM i moment obrotowy 265 Nm.

  1. 6-biegowa skrzynia DCT

    Zastosowana w modelu IONIQ Plug-in innowacyjna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT) działa bardzo płynnie równocześnie dając radość z jazdy. Jedno sprzęgło obsługuje biegi parzyste, a drugie nieparzyste, co przekłada się na większą responsywność i wrażenia z jazdy.

  2. Silnik benzynowy 1.6 GDI

    Specjalnie skalibrowany silnik spalinowy 1.6 z bezpośrednim wtryskiem ma moc 105 KM i jedno z najniższych w klasie zużycie paliwa. Bezpośredni wtrysk benzyny zapewnia maksimum energii z każdej kropli paliwa.

  3. Silnik elektryczny 44,5 kW.

    Wydajny silnik elektryczny ma moc 60,5 KM i zapewnia imponujące przyspieszenie od samego startu. Ciesz się elektryczną dynamiką.

  4. Akumulator litowo-polimerowy.

    Mocny akumulator litowo-polimerowy o pojemności 8,9 kWh ma doskonałą charakterystykę ładowania/rozładowania umożliwiając jazdę na samym prądzie i przechowywanie energii odzyskiwanej podczas hamowania. Dzięki umieszczeniu akumulatora pod siedzeniami IONIQ Plug-in ma bardzo nisko położony środek ciężkości. To znacząco poprawia jego zwinność i zapewnia jeszcze więcej przyjemności z jazdy.

    Przepływ energii.

    Zależnie od warunków jazdy nowy IONIQ Plug-in niezauważalnie przełącza napęd między silnikiem benzynowym i elektrycznym. System rekuperacji ładuje akumulator wykorzystując silnik elektryczny do hamowania. Energia zmagazynowana w akumulatorze może zasilać silnik elektryczny podczas przyspieszania, jazdy pod górę lub z małą prędkością.

    1. Start/Niska prędkość.

      Podczas uruchomienia pojazdu oraz jazdy z niską prędkością, akumulator zasila silnik elektryczny.

    1. 1
    1. Przyśpieszenie/Jazda pod górę.

      Silnik benzynowy i elektryczny współpracują ze sobą, aby zwiększyć przyspieszenie i zminimalizować zużycie paliwa.

    1. 1
    1. Stała prędkość.

      Podczas jednostajnej prędkości moc jest dostarczana przez silnik benzynowy lub elektryczny, w zależności od tego, co w danej sytuacji jest bardziej efektywne.

    1. 1
    1. Hamowanie/Jazda w dół.

      System odzyskiwania energii z hamowania ładuje baterię podczas pracy silnika elektrycznego, co powoduje zwolnienie prędkości pojazdu. Podczas hamowania oraz jazdy w dół, energia generowana przez silnik elektryczny ładuje akumulator.

    1. 1

    Oszczędność paliwa i niższa emisja: ECO-DAS.

    Niskie zużycie paliwa i poziom emisji CO2 nowego Hyundaia IONIQ Plug-in uzyskano dzięki zastosowaniu systemu wspomagania ekologicznej jazdy (ECO-DAS). Po wprowadzeniu trasy do systemu nawigacyjnego system Predictive Energy Management analizuje trasę, wykorzystując dane topograficzne, aby określić optymalną mieszankę mocy z silnika elektrycznego i spalinowego. Funkcja Coasting Guide informuje kierowcę o sytuacji drogowej, w której należy zwolnić, aby obniżyć zużycie paliwa.

    1. Dwa tryby jazdy: ECO i Sport.

      Naciśnięcie przycisku pozwala wybrać jeden z dwóch trybów jazdy dopasowanych do nastroju kierowcy: ECO i Sport. Podświetlenie wyświetlacza zmienia się zależnie od wybranego trybu. W trybie sportowym skrzynia DCT zapewnia lepszą dynamikę utrzymując wyższe obroty i później wybierając wyższy bieg, aby zapewnić bardziej sportowe wrażenia z jazdy. Zmienia się również siła wspomagania kierownicy, która stawia większy opór jak w aucie sportowym. Tryb ECO służy obniżaniu zużycia paliwa, dzięki wcześniejszemu zmienianiu biegów i większej sile wspomagania kierownicy.

    2. Regulowane hamowanie odzyskowe.

      Regulowany system hamowania odzyskowego ładuje akumulator wykorzystując silnik elektryczny do hamowania. Możesz łatwo zmienić intensywność odzyskiwania energii hamowania za pomocą łopatek za kierownicą. Można wybrać jeden z czterech poziomów, im wyższy poziom, tym samochód mocniej zwalnia po puszczeniu pedału przyspieszenia.

    3. Łopatki pod kierownicą.

      IONIQ Plug-in jest wyposażony w łopatki pod kierownicą, które pełnią dwie funkcje. W trybie SPORT służą do zmieniania biegów manualnie, a w trybie ECO do zmiany poziomu rekuperacji – to znaczy intensywności hamowania silnikiem elektrycznym po zdjęciu nogi z pedału gazu.

      Bezpieczeństwo

      Hyundai SmartSense.

      Nowy Hyundai IONIQ Plug-in jest wyposażony w najnowocześniejszy zaawansowany system wspomagania kierowcy, Hyundai SmartSense, dzięki czemu przoduje w segmencie najnowszych technologii i gwarantuje jeszcze więcej bezpieczeństwa i spokoju.

      1. Inteligentny tempomat z funkcją Stop & Go (SCC)

        Zwiększa bezpieczeństwo i komfort podróży, utrzymując ustaloną odległość do poprzedzającego pojazdu, automatycznie przyspieszając i hamując zależnie od sytuacji na drodze. W ruchu miejskim SCC utrzymuje ustaloną odległość, w razie potrzeby zatrzymuje pojazd i wyłącza silnik. Po wykryciu ruchu z przodu system uruchamia silnik, ale ruszenie z miejsca wymaga lekkiego naciśnięcia pedału przyspieszenia.

      2. System zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA)

        FCA to aktywny system bezpieczeństwa, który ostrzega kierowcę przed zagrożeniem, a w razie konieczności hamuje. Wykorzystujący radar przedni i kamery system FCA działa w trzech fazach. Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a pomaga skutecznie dozując siłę hamowania zależnie od poziomu zagrożenia i maksymalnie ją zwiększając tuż przed kolizją, aby uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki. System uaktywnia się w przypadku wykrycia przed samochodem pojazdu, pieszego lub rowerzysty podczas jazdy z prędkością powyżej 8 km/h.

      3. System monitorowania martwego pola (BCW)

        System monitorowania martwego pola (BCW) z asystentem pasa ruchu monitoruje obszar z tyłu pojazdu, także przy użyciu radaru. W razie wykrycia innego pojazdu zapalają się lampki ostrzegawcze w zewnętrznych lusterkach. Jeśli kierowca włączy wtedy kierunkowskaz sygnalizując zmianę pasa ruchu, emitowany jest sygnał akustyczny.

      4. System ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW)

        Wykorzystujący czujniki radarowe system RCCW zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności. RCCW monitoruje przy użyciu radaru obszar w promieniu 180 stopni za samochodem i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach.

      5. System utrzymywania na pasie ruchu (LFA)

        Nowy Hyundai IONIQ Plug-in jest wyposażony w system utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA). Podczas jazdy z prędkością do 150 km/h system pomaga kierowcy w utrzymywaniu samochodu pośrodku zajmowanego pasa ruchu na autostradzie i w mieście

      6. Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)

        System LKA obserwuje linie boczne na drodze za pomocą przedniej kamery. W przypadku niezamierzonego opuszczenia pasa, ostrzega kierowcę, a w razie potrzeby dokonuje korekty toru jazdy, aby zapobiec wypadkowi.

      1. 1
      2. 2
      3. 3
      4. 4
      5. 5
      6. 6
      1. Monitorowanie poziomu uwagi kierowcy (DAW).

        System stale monitoruje i analizuje wzorce jazdy na podstawie takich danych, jak kąt skrętu kierownicy, moment obrotu kierownicy, położenie pojazdu na pasie ruchu i czas jazdy. Po zidentyfikowaniu wzorca zmęczenia/nieuwagi DAW zwraca uwagę kierowcy za pomocą dźwiękowego sygnału ostrzegawczego i komunikatu na wyświetlaczu, sugerując przerwę.

      2. Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniu prędkości (ISLW).

        Funkcja rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości na podstawie obrazu z przedniej kamery i informacji z systemu nawigacyjnego oraz wyświetla ograniczenia prędkości i zakaz wyprzedzania w czasie rzeczywistym. Informacje są wyświetlane zarówno na wyświetlaczu systemu nawigacyjnego, jak i na zestawie wskaźników.

      3. Asystent świateł drogowych (HBA).

        W trybie automatycznym asystent Asystent świateł drogowych (HBA) wykrywa samochody nadjeżdżające z przeciwka oraz jadące tym samym pasem ruchu i w razie , potrzeby zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych kierowców. Gdy nie są wykrywane żadne pojazdy, system automatycznie uaktywnia z powrotem światła drogowe.

        Wygoda

        Inteligentny, wygodny i zawsze w kontakcie.

        Funkcja rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości na podstawie obrazu z przedniej kamery i informacji z systemu nawigacyjnego oraz wyświetla ograniczenia prędkości i zakaz wyprzedzania w czasie rzeczywistym. Informacje są wyświetlane zarówno na wyświetlaczu systemu nawigacyjnego, jak i na zestawie wskaźników.